In de transsportsector dient de handelswaar de juiste verpakking te hebben die de veiligheid en bescherming waarborgt van zowel goederen op het schip als die op transport naar hun bestemming worden gebracht. Dit heeft als gevolg dat zeecontainers sterk moeten zijn, het verzendproces moeten kunnen doorstaan, een veilige opslagruimte bieden en goed verwerkt kunnen worden. Zo is er variatie en onderscheid in het materiaal waarvan de containers gemaakt voor hun uiteindelijke doel. Soorten zeecontainers gebaseerd op designFlat Rack containers (platte rek) zijn open containers die meestal 20 voet groot zijn. Door hun opvouwbare zijkanten bieden zij ruimte aan grote ladingen. Voor het transporteren en opslaan van droge goederen wordt het droge opslagtype container voor algemene doeleinden gebruikt. Deze zijn net als de andere zeecontainers beschikbaar in verschillende maten, maar zijn gewoonlijk tussen de 20 en 45 voet lang. Bij de open top container is het, zoals de naam al doet vermoeden, mogelijk de bovenste klep eenvoudig te openen, waardoor meer ruimte naar boven vrijkomt. Deuren kunnen open bij de open zijde container. Deze containers worden gebruikt om omvangrijke ladingen goederen te transporteren en doordat de openingen als ventilatie kunnen dienen om vergankelijke goederen te verschepen. ConclusieISO-gecertificeerde zeecontainers zijn de beste containers om ladingen te vervoeren. Afhankelijk van de goederen die vervoerd moeten worden moet gekozen worden voor het juiste type. Het hele verzendproces is alleen geoptimaliseerd als de geschikte zeecontainers ingezet worden. |
